Tvorba webových stránek pro malý podnik. Jak se s tímto úkolem vypořádat ?

Co může tvorba webových stránek nabídnout lokálnímu podnikání? Vyplatí se vůbec umísťovat malou prodejnu nebo restauraci na internet, když už je na něm tolik podobných stránek? Jak bychom měli postupovat, když otevíráme  nový podnik, třeba malou kavárnu? Ukažme si, jak to udělat a nakolik se to vyplatí.

Proč si vytvořit vlastní stránku?

Náš web bude místo, které nám umožní sdílet důležité informace s naším cílovým publikem. Ať už se naše podnikání může zdát sebemenší, vždy tu budou lidé, kteří se  zajímají zrovna o to, co nabízíme  a přitom o nás nevědí. A protože jsou určitě hladoví po novinkách, akcích nebo produktech, které máme, musíme pro ně vytvořit online stránky, kde vše naleznou. Tyto stránky můžeme chápat jako určitou základnu, ze které se naše aktivity dostávají do světa a která nabízí přehled našich aktivit. Jde  o místo, kde můžeme sdílet příběh naší značky a zároveň sbírat kontakty na potenciální zákazníky. Lze však namítnout, zda má vůbec  cenu sbírat kontakty a budovat emailový list zákazníků. Chyba. Hodně podnikatelů emailový marketing podceňuje. Přitom je velmi důležitým prvkem podnikání online a může firmě výrazně pomoci. Proč? Email je základní komunikační nástroj, bez kterého se v online prostředí nikam nedostanete. Chcete si založit profil na sociální síti? Budete potřebovat mail. Chcete si koupit zboží online, budete potřebovat emailovou adresu. Tento podceňovaný marketingový kanál je velmi důležitou částí podnikání. proto je potřeba se mu věnovat už od samého začátku naší internetové prezentace. Díky e mailovým kontaktům můžeme posílat zprávy všem, kteří si o naše informace dříve napsali  a z jejichž adres jsme si vytvořili seznam. Nejde  o žádný spam, jak se lidé někdy mylně domnívají. Spam je nevyžádaná pošta, kterou jsme obdrželi díky nesprávnému postupu některých podnikatelů. Ti se rozhodli nás kontaktovat s obchodní nabídkou, i když jsme jim nedali souhlas.

Webová stránka nemá být jednosměrný online leták. S její pomocí ukážeme nový pohled na naše podnikání

Některé společnosti dělají velkou chybu, že přes vlastní stránku nekomunikují. Nabídnou pouze základní informace. To je jediný důvod, proč někdo  na web přijde. Jeho opakovaná návštěva přichází v úvahu jedině tehdy, pokud informace zapomněl. Avšak  správná online strategie by měla návštěvníkům dávat důvod, proč se vracet.

Skvělým impulsem pro návštěvnost je zajímavý obsah zdarma

Například v případě malé lokální kavárny můžeme psát o různých přípravách kávy. Můžeme také psát její příběh a ukazovat lidem, jak ji vylepšujeme. Také můžeme dávat tipy na zajímavé recepty nebo na speciální odrůdy kávy. A to vše podávat v co nejzajímavější  podobě. Takže si to vyžádá: To vše můžeme spojit do jednoho fungujícího celku, a ten nahrávat na náš web a zároveň díky tomu ho optimalizovat pro vyhledávače. Čemu tím pomůžeme? Zařadíme náš web  do výsledků vyhledávání a  můžeme tak získat vyšší návštěvnost a budovat vztah s potenciálními zákazníky. Pokud máme opravdu jedinečný podnik, budeme ho skvělým způsobem prezentovat lidem a postupně v nich získat i reálné spokojené návštěvníky našeho lokálního podniku. Už jste si vytvořili web vašeho podniku? Napište nám komentář, co mu to přineslo.

Publikováno: 30. 11. 2020

Kategorie: Tipy a rady