Pojištění nahodilého poškození: Záchrana pro nešiky

Peněz není nikdy dost, ale čas od času si člověk musí udělat radost. Třeba novou televizí s úhlopříčkou tak velkou, že se sotva vejde do obýváku. Škoda jen, že vám příliš dlouho neposloužila – při úklidu jste o ní zavadili a následný pád na podlahu nepřežila. Kéž byste neodmítli pojištění nahodilého poškození... Ještě jste se s ním nesetkali? Pojištění nahodilého pojištění vám přijde vhod vždy, když něco poškodíte vlastní nešikovností. Třeba vám zase z kapsy vyklouzne drahý mobilní telefon a nebude možné uplatnit dvouletou záruku, která se na zboží vztahuje ze zákona. Závady vzniklé neopatrným zacházením však reklamovat nelze. A právě proto se vyplatí uzavřít zmíněnou pojistku.

Pozor na pojistné podmínky (nejdříve čtěte, až poté podepište)

Předmětem pojištění nahodilého poškození může být dražší mobilní telefon, televize, tablet, fotoaparát a mnoho dalších věcí, tedy nejen elektronika. Problém může nastav v momentě, kdy se pojišťovna začne vymlouvat na výluky. Proto si vždy důkladně přečtěte smluvní podmínky a ujasněte si, kdy máte právo na pojistné plnění.
Některé pojišťovny mají smluvní podmínky velmi „zmatené“ a v praxi dochází k situacím, kdy klient nedostane náhradu škody ani v případě, že pojištěný předmět např. spadne ze stolu. Pracovník pojišťovny záležitost vyhodnotí jako „poškození z nedbalosti“ a pojištěnec nedostane ani korunu.
K podobným případům samozřejmě nedochází často – většinou v souvislosti s pojistnými produkty, které lze uzavřít přímo v prodejně. Kvalitní pojištění nahodilého poškození najdete například v nabídce ERGO pojišťovny, kde nechybí ani pojištění prodloužené záruky (zajistí prodloužení záručního servisu až o 3 roky nad běžnou záruční lhůtu). A pro ty nejméně šikovné je nepsanou povinností připojištění odpovědnosti za škodu. Když nedopatřením způsobíte materiální či zdravotní újmu někomu dalšímu, pojišťovna vás nenechá na holičkách.

Publikováno: 31. 12. 2018

Kategorie: Finance

Autor: Adam

Tagy: pojištění nahodilého poškození